Administrationsleder til Hellerup Kirke

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Administrationsleder til Hellerup Kirke

 

En stilling som administrationsleder ved Hellerup Kirke i Gentofte Provsti er ledig pr 1. maj 2024.

Stillingen er på 30 timer pr uge.

 

Som administrationsleder får du det daglige ansvar for driften af Hellerup sogn med reference til menighedsrådet. Driftsbudgettet er på ca. 4 mill. kr. Kirken har tre præster samt følgende personale: en organist, to kirketjenere, to stud. theol’er og 6 korsangere samt en del frivillige. Du får alsidige arbejdsopgaver og mulighed for at sætte dit præg på tingene. Du skal derfor trives med selvstændigt arbejde, men også være holdspiller, som tager ansvar for gruppen. Der pågår en udbygning af samarbejdet mellem provstiets forskellige administrative enheder, som du forventes at deltage aktivt i.

 

Administrationslederens opgaver omfatter bl.a. følgende

  • Sekretariatsbetjening af præster og menighedsråd samt varetagelse af henvendelser fra borgere, myndigheder og virksomheder.
  • Praktisk ledelse af personalet i samarbejde med menighedsrådets kontaktperson fx omkring arbejdsplaner, dækning af tjenester herunder ved sygdom samt ferieplanlægning.
  • Kommunikation herunder opdatering og udbygning af kirkens hjemmeside, nyhedsbreve, annoncering og sociale medier.
  • Planlægning af og opfølgning på menighedsrådets beslutninger i samarbejdet med formanden, kassereren og kirkeværgen.
  • Indberetninger til Gentofte Provstis Regnskabskontor om løn, ferier, sygdom og fakturaer samt om indtægter fra bl.a. udlejning af sognegården.
  • Personregistrering i samarbejde den kirkebogsførende sognepræst og vikaraftale med nabosognets kordegn.
  • Bistand i forbindelse med kirkelige handlinger i beskedent omfang.

 

Vi leder efter en medarbejder

  • der har gode samarbejds- lederevner, der kan bidrage til fremme trivsel og motivation for medarbejderne
  • der har erfaring og interesse for kommunikation herunder på sociale medier.
  • der tager ansvar for den samlede opgaveløsning og har blik for at få opgaverne fra hånden

 

Vi kan tilbyde sig

  • samarbejde med engagerede præster og medarbejdere og med et aktivt og velfungerende menighedsråd
  • et fleksibelt arbejdsmiljø
  • mulighed for personlig og faglig udvikling

 

Vi forestiller os, at du har erfaring fra tidligere stilling, fx som kordegn med personaleledelse, sekretariatsleder eller personlig assistent i en offentlig eller privat organisation.

 

Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for kordegne gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start. Uddannelsen indgår i arbejdstiden og finansieres af arbejdsgiveren.

 

Stillingen er i løngruppe 3 med et lønniveau (30 timer) i intervallet ca. 295.00 kr. til 370.000 kr. hvortil kommer rådighedstillæg og særligt ok-tillæg på i alt ca. 30.000 kr. Pensionsbidrag på 18 % betales af arbejdsgiver. Den endelige lønindplacering af hænger af kvalifikationer og forhandles mellem Menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

 

Ansættelsesmyndigheden er Hellerup Sogns menighedsråd. Ansættelsen vil være omfattet af relevante overenskomster på folkekirkens område jf. nederst i stillingsopslaget om overenskomst, lønvilkår, efteruddannelse, om ansættelse som tjenemand og aftalens indgåelse med Danmarks Kordegneforening.

 

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås hos menighedsrådets kontaktperson Karen-Lisbeth Dirksen på telefon 23 26 36 10 eller mail 7117fortrolig@sogn.dk

 

Ansøgning med relevante bilag sendes til Hellerup Menighedsråd, Kirkekontor, Margrethevej 7A, 2900 Hellerup eller på mail 7117fortrolig@sogn.dk, og være os i hænde seneste 19. februar kl. 12:00.

 

 

Overenskomster, lønvilkår, efteruddannelse og ansættelse som tjenestemand

* Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne.

* Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

* Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

* Stillingen er indplaceret i løngruppe 3. Årslønnen for en fuldtidsansat aftales indenfor intervallet 364.635,00 kr. – 455.794,00 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 379.828,00 kr. (nutidskroner). Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 36.051,03 kr. (nutidskroner). OK tillæg på 869,40 kr. (nutidskroner) pr. år.

* Løn, OK tillæg samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk (30/37).

* Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

 

 

 

 

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

HELLERUP KIRKE, Margrethevej, 2900 Hellerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5980546

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet