Bliv provstisekretær i Gentofte provsti med fokus på administration, forvaltning og økonomi

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Gentofte provsti søger en provstisekretær med høj faglighed inden for offentlig administration, forvaltning og økonomi.

Stillingen er en fuldtidsstilling. Tiltrædelse den 1. februar 2025 eller snarest muligt.

Provstisekretæren er ansat af provstiudvalget og står, sammen med provsten, i spidsen for provstiets håndtering af alle økonomiske, bygningsmæssige og administrative opgaver. Arbejdet hviler på en god blanding af jura, økonomi, tilsyn, rådgivning og sparring. Det er provstisekretærens opgave at støtte provsten i det daglige arbejde ved at skabe overblik og samtidig have øje for detaljen.

I Gentofte er provst og provstiudvalg optaget af at skabe de bedst mulige rammer for kirkerne i Gentofte. Det er vores hensigt at understøtte udviklingen af såvel det kirkelige arbejde, som at sikre god og fornuftig drift. Vi ønsker at bidrage til et godt arbejdsmiljø for menighedsråd, kirkefunktionærer og præster, og Folkekirkens Grønne Omstilling har ligeledes vores fokus. Den nye provstisekretær vil få en vigtig rolle i denne brede vifte af opgaver og vil blive en central medspiller, der skal understøtte indsatserne i provstiet.

Kirkerne i Gentofte har en velfungerende skole- og gymnasietjeneste, et ambitiøst pigekor, et fælles regnskabskontor og et HR-samarbejde. Provstisekretæren er en vigtig tovholder i de forskellige samarbejder.

Provstiet har 9 sogne og pastorater med 9 kirker: Dyssegård sogn, Gentofte sogn, Hellerup sogn, Helleruplund sogn, Jægersborg sogn, Maglegårds sogn, Ordrup sogn, Skovshoved sogn og Vangede sogn. Der er 21 præster i provstiet.

Arbejdsopgaver:

  • Sekretær for provstiudvalg. Forberedelse af møder, deltagelse i møder og opfølgning på sagsbehandling
  • Korrespondance, sagsbehandling, elektronisk journalisering og kvalitetssikring i F2
  • Deltagelse i provstesyn og ajourføring af synsprotokoller
  • Økonomifunktion for provstiudvalget, herunder styring af reserven, udviklingspuljen og projektregnskaber (Skoletjenesten, Det Danske Pigekor og regnskabskontoret). Bogholderiet foretages af ekstern bogholder og sker i tæt dialog med provstisekretæren
  • Forberedelse af provstiudvalgets behandling af menighedsrådenes budgetter, kvartals- og årsregnskaber
  • Forberedelse af materiale til budgetsamråd, herunder medvirke til at udarbejde oversigter, statistikker og oplæg
  • Sparringspartner for provst og formand om udvikling af provstiets opgaver og styring af årshjul
  • Forberedelse, afvikling og opfølgning af andre møder for provsten
  • Sekretær for bestyrelser for provstiets samarbejder (Skoletjenesten, Det Danske Pigekor og regnskabskontoret). Herunder sekretæropgaver og HR-bistand.
  • Rådgivning af menighedsråd og præster
  • Behandling af præsters ansøgning vedr. ferie og befordring

Vi søger en sekretær, som:

  • har erfaring inden for offentlig administration eller anden relevant baggrund
  • har en solid tal- og regnskabsforståelse og kan arbejde proaktivt med økonomi
  • finder det spændende at sparre med provsten om provstiets kirkelige og fælles anliggender
  • kan arbejde selvstændigt og tage initiativer
  • vil deltage i udvikling og vedligehold af samarbejdsprojekter på tværs af sognene
  • kan håndtere mange forskelligartede opgaver og fortrolige oplysninger
  • er serviceminded, tålmodig og hjælpsom i mødet med menighedsråd, præster og myndigheder
  • er samarbejdsorienteret, fleksibel og bidrager positivt til god trivsel på arbejdspladsen
  • er en dygtig referent, der mestrer det skriftlige sprog
  • har gode IT-kundskaber. Kendskab til F2 vil være en fordel.

Vi tilbyder:

  • en spændende og alsidig stilling i et godt miljø med gode udviklingsmuligheder. Din nærmeste leder er provsten, og du vil have et arbejdsfællesskab med sognenes HR-konsulent
  • et udfordrende og selvstændigt arbejde med stor fleksibilitet og mulighed for indflydelse på form og indhold
  • mulighed for hjemmearbejdsdage
  • et velfungerende samarbejde med provst, provstiudvalg, menighedsråd og præsterne i provstiet

Løn- og ansættelsesforhold som provstisekretær i henhold til gældende overenskomst mellem HK/Stat og Finansministeriet. Se aftalerne på www.folkekirkenspersonale.dk.  Der forventes en indplacering i basisløngruppe 3, sats III, svarende til 421.710 kr. Hertil kan forhandles tillæg efter kvalifikationer. Der ydes 15 % i pensionsbidrag.

Nyansatte provstisekretærer skal følge lovpligtigt uddannelsesprogram inden for de første 18 måneder af ansættelsen.  

Der må forventes enkelte møder uden for almindelig arbejdstid. Der er 3 måneders prøvetid.

Provstikontoret er placeret ved Hellerup kirke, Margrethevej 11B, 2900 Hellerup.

Ansøgning med CV, relevante bilag, og henvisning til referencer sendes til Gentofte provstiudvalg på gentofte.provsti@km.dk og mærkes ”Provstisekretær”. Vi holder samtaler i uge 50.

Ansøgningsfrist: mandag den 2. december 2024 kl. 12

Har du spørgsmål til stillingen eller ønsker at modtage kompetenceprofil for provstisekretærer og/eller stillingsbeskrivelse, er du velkommen til at kontakte provst Yvonne Alstrup tlf. nr. 24 97 00 78. Du er også velkommen til at kontakte formand for Gentofte provstiudvalg, Jens Bache tlf. nr. 40 58 87 50
Læs mere om provstiet på Gentofte Provsti  (provsti.dk/Gentofte)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Gentofte Provsti, Margrethevej, 2900 Hellerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-12-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6143586

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet