Centerchef til ledelse og udvikling af Kommunikationscentret i Region Hovedstaden

dato

Har du interesse for specialundervisning, specialrådgivning og særlige hjælpemidler? Og har du en solid ledelsesfaglig baggrund? Så er det dig, vi leder efter. Vi søger en centerchef, som kan lede og videreudvikle Regions Hovedstadens Kommunikationscenter.

Kommunikationscentrets kerneopgave er levering af specialiseret og højt specialiseret rehabilitering og habilitering til borgere med kommunikative og kognitive vanskeligheder via udredning, specialundervisning, specialrådgivning og særlige hjælpemidler.
Kommunikationscentret er en arbejdsplads præget af gode faglige og sociale fællesskaber. Som kommende centerchef bliver du øverste leder for en personalegruppe med høj faglighed og dybt engagement i at hjælpe mennesker med forskellige kommunikationsvanskeligheder.

”Vi glæder os til at høre, hvordan du vil sikre, at Kommunikationscentret er veldrevet. Du skal have en nysgerrighed over for udviklingen af de faglige specialer og også kunne gribe de muligheder, som udviklingen af teknogiver giver til gavn for borgerne,” siger Søren Bech, direktør i Den Sociale Virksomhed.

Dine opgaver som centerchef omfatter blandt andet at:

  • sætte retning og sikre Kommunikationscentrets fortsatte udvikling herunder at tilpasse centrets tilbudsvifte til kommunernes efterspørgsel
  • sørge for, at indtægter og udgifter balancerer
  • stille skarpt på kerneopgaven og sikre, at den understøttes såvel organisatorisk, ledelsesmæssigt og økonomisk
  • sikre en løbende udvikling af medarbejdernes kompetencer, så de matcher målgruppernes nuværende og fremtidige behov og kommunernes efterspørgsel
Ledelse af såvel fagfaglighed som ledelsesfaglighed

Du skal – inden for de rammer og målsætninger, der fastlægges i Den Social Virksomhed – lede og videreudvikle Kommunikationscentret både på det fagfaglige niveau og på det ledelsesfaglige område.

Din ledelsesopgave omfatter faglig ledelse, personaleledelse, administrativ ledelse og strategisk ledelse, som udøves sammen med ledergruppen på Kommunikationscentret. Du skal sikre, at alle ansatte arbejder ud fra fælles vision, mission, målsætninger og gældende politikker. Som centerchef vil du også skulle samarbejde med de øvrige tilbudsledere og direktionen i Den Sociale Virksomhed.

”Vores forventninger til dig som centerchef er, at du balancerer din ledelse afhængig af kontekst, forventninger og krav. Og det skal være tydeligt for dine medarbejdere, hvor du står, og hvorfor du står der,” siger Søren Bech.

Om dig

Der er ingen formelle krav til en bestemt uddannelsesbaggrund hos centerchefen, men dokumentation for gennemført specialpædagogisk uddannelse og erfaring med undervisningsmæssige opgaver vil blive taget med som grundlag for vurderingen af den opnåede kompetence til at varetage jobbet.

Herudover lægger vi vægt på, at du:

  • Har relevant lederuddannelse eventuelt suppleret af videreuddannelse på masterniveau
  • Har en solid ledelseserfaring, som gør dig i stand til at varetage rollen som en retningsgivende og tryghedsskabende leder
  • Kan lede og understøtte ledere og medarbejdere med høj faglighed
  • Har god økonomiforståelse
  • Har gode strategiske og analytiske evner og kan navigere i komplekse tværsektorielle og tværfaglige sammenhænge
  • Er drevet af stort engagement og energi i forhold til centerets målgrupper og samarbejdet med kommunerne
  • Mestrer forandringsledelse, så medarbejderne støtter op om nye initiativer og opgaver
  • Er god til at opbygge og vedligeholde stærke relationer internt og eksternt
  • Har gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt
  • Har politisk tæft
Om Kommunikationscentret

Kommunikationscentrets målgruppe er børn, unge og voksne med tale-, læse-, høre-, synsvanskeligheder, erhvervet hjerneskade, langvarige følger efter hjernerystelse, progredierende neurologiske sygdomme, ADHD, autisme med flere.
Kommunikationscentrets ydelser er målrettet den eller de funktionsnedsættelser, som borgeren har. Ofte er der et tæt samarbejde med andre fagpersoner på sundhedsområdet og i kommunerne. Borgernes forløb varierer fra få timer til langvarige forløb over år (især på børnesynsområdet).

Kommunikationscentret er takstfinansieret af kommunerne og leverer årligt ca. 20.000 ydelser til ca. 4-5.000 borgere. Centeret har et budget på knapt 60 mio. kr.

Kommunikationscentret har til huse på to matrikler i henholdsvis Hellerup og Ballerup.

Løn og ansættelse

Ansættelse sker efter overenskomst indgået mellem Danske Regioner og Lærernes centralorganisation. Arbejdstiden er normeret til 37 timer om ugen uden højeste arbejdstid.

Ansøgning

Der er ansøgningsfrist 25. maj 2025

Første samtale holdes den 4. juni 2025. Anden samtale bliver holdt den 19. juni 2025.

Kandidater, som går videre til sidste samtalerunde, skal være indstillet på at gennemføre et testforløb hos Region Hovedstadens Center for HR og Uddannelse. Desuden vil der blive indhentet referencer efter aftale med kandidaterne.

Forventet tiltrædelse er den 1. august 2025 eller snarest muligt.

Yderligere information

Du finder en uddybende job- og personprofil her.

Du kan læse mere om Kommunikationscentret på centerets hjemmeside, hvor der også er en film om stedet: www.densocialevirksomhed.dk/komcentret

Har du yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Søren Torpegaard Bech (tlf.: 29 66 73 12 / mail: Soeren.Torpegaard.Bech@regionh.dk).



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Kommunikationscentret Region H, Rygårds Alle , 2900 Hellerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e32dd385-d8bc-4b67-91c5-40cf8a83f626

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet