Maglegårdsskolen søger dedikeret inklusionsvejleder og -koordinator med lyst til udvikling
Vi søger pr. 1. januar 2025 en vejleder med særlige kompetencer inden for inkluderende læringsmiljøer, specialpædagogiske greb i almenområdet, LKT, low arousal og motivation.
Vi har superdygtige og omsorgsfulde medarbejdere, og vi er optaget af, at du er god til at skabe følgeskab - samtidig med, at du skal stå stærkt i din faglighed og kan motivere til, at vi kigger på vores egen praksis med kritiske øjne. Det gør vi bedst, når vi oplever psykologisk tryghed.
Du bliver desuden en del af et netværk på tværs af skolerne og skolevisitationen i Gentofte Kommune med henblik på koordinering og udveksling af erfaringer og metoder.
Maglegårdsskolen er en folkeskole beliggende i Hellerup og en af Gentofte Kommunes 11 folkeskoler. Skolen har 530 elever, fordelt på klasser med ca. 22 elever pr. klasse. Vi er tosporet fra 0.-5. årgang, tresporet fra 6.-9. årgang og har desuden en gruppeordning med 16 elever og 7 medarbejdere. Vores medarbejderstab på 87 omfatter lærere, pædagoger, sekretærer, teknisk personale og ledelse. Skolens medarbejdere er kendetegnet ved stor lyst og mod til udvikling, høj faglighed samt stor omsorg for både hinanden og vores elever.
Maglegårdsskolen ligger i et ressourcestærkt område, hvor undervisningen foregår på et højt niveau – 95 % af vores elever går videre til en ungdomsuddannelse efter 9. klasse. Vi er i gang med et omfattende udviklingsarbejde omkring "Maglebarnet" (læs mere her), som omfatter vores værdier og ambitioner for både faglig og social trivsel i skolen, GFO og FC. Disse værdier vil vi styrke i elevernes uddannelsesforløb, så de opnår en solid faglighed og gode forudsætninger for et godt liv.
AnsvarsområderVi forventer, du har nedenstående overordnede ansvarsområder:
- Opbygge et kompetencecenter, hvor du skal være tovholder på skolens tværfaglige samarbejde om elever med særlige behov samt udvikle dette område sammen med os. Vi har stedet, - vi mangler bare dig til at hjælpe os med at konkretisere, hvordan vi skal fylde det ud.
- Bidrage med viden, kompetencer, metodekendskab og ideer til skolens arbejde med inklusion
- Understøtte lærernes og pædagogernes arbejde med at skabe deltagelse for alle vores elever; herunder hjælp ude i konkrete klasser og med konkrete elever, fx via co-teaching
- Bidrage til at flere elever med særlige behov trives, lærer og udvikler sig indenfor almenområdet
- Bidrage til systematik i arbejdet med elever med støttebehov på skolen
- Koordinering og kvalificering af elevsager på skolen, herunder overblik over love og bekendtgørelser på området (eller lyst og evne til at sætte sig ind i det)
- Bidrage til at kvalificere vurderinger, handleplaner, afgørelser og indstillinger understøttet af Skolevisitationen i Gentofte Kommune
- Samarbejde med forældre til børn med særlige behov og behov for støtte
- Indgå i et netværk af ressourcepersoner (med forskellige titler, hvor din vil være inklusionsvejleder og -koordinator) sammen med Skolevisitationen i Gentofte Kommune
- Indgå i, og understøtte, det tværfaglige samarbejde med PPR og rådgiverne om elever med særlige behov og behov for støtte på skolen. Du vil indgå i et kommunalt uddannelsesforløb (AMBIT) sammen med de øvrige skolers ressourcepersoner og andre tværfaglige aktører
Om dig
Vi søger en inklusionsvejleder der
- har viden og erfaring med anerkendte specialpædagogiske metoder målrettet almenfællesskabet
- brænder for, at flere elever kan indgå i almenfællesskabet og som har praksiserfaring med hvordan vi tager vare på både almenfællesskabet OG de enkelte elever, så tryghed fortsat er et nøgleord
- har erfaring med tværfagligt samarbejde og koordinering
- har erfaring med sagsbehandling af elevsager samt med at udarbejde og implementere handleplaner
- har klassiske vejlederkompetencer, er samarbejdsorienteret og har gode evner til at skabe følgeskab
- har god pondus, er initiativrig og naturligt tager ledelse på opgaver
- er rolig og professionel i samarbejdet med bekymrede forældre
- har relevant uddannelse fx som lærer eller pædagog med erfaring og/eller efteruddannelse inden for området
Stillingen, som er på fuld tid, skal bidrage til at understøtte Gentofte Kommunes Skoleudvalgs mål
om, at flere elever med særlige behov skal trives, lære og udvikle sig i tilknytning til folkeskolens
almenområde.
Familie og Sundhed, som har ansvaret for børne- og familiesager i Gentofte Kommune, er i gang med
at etablere en distriktsstruktur for det tværfaglige samarbejde om elever med særlige behov.
Ressourcepersonerne bliver en væsentlig aktør i det tværfaglige samarbejde i distrikterne.
Dine væsentligste samarbejdspartnere om opgaven, udover skolens ledelse og medarbejdere, er de fremskudte rådgivere, PPR, øvrige tværfaglige samarbejdspartnere, Skolevisitationen og ressourcepersonerne på de øvrige skoler.
Ansøgningsproces
Vi afholder samtaler den 27. november fra kl. 14. En evt. anden samtalerunde forventes afholdt den 3. december.
Hvis du vil høre mere om stillingen er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Hanne Dalbøge på tlf. 24646114 eller skoleleder Niels Munch-Andersen på tlf. 20816196. Du er også meget velkommen til at aftale besøg på skolen.
Øvrige informationer
I Gentofte Kommune er der en generel politik om, at der ved ansættelse på skoleområdet skal indhentes børne- og straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den relevante faglige organisation.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gentofte Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Gentofte Kommune, Bernstorffsvej, 2920 Charlottenlund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-11-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6144671