Personalejuridisk konsulent til Forhandling og Vilkår i Center for HR og Uddannelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En af vore dygtige personalejurister har fået nye spændende udfordringer indenfor vores enhed Forhandling og Vilkår. Derfor søger vi en ny. Brænder du for personalejura og har du erfaring med HR-administration, herunder især personalesager? Så er du måske vores nye kollega i Forhandling og Vilkår.

Om Center for HR og Uddannelse
Center for HR og Uddannelse er en del af Danmarks største sundhedsorganisation med 44.000 ansatte, hvor ca. 70 pct. er sundhedspersonale fordelt på fem hospitaler. Vi står for uddannelse og kompetenceudvikling, ledelses- og organisationsudvikling, og vi yder rådgivning og service inden for løn, personalejura, personalepolitik og arbejdsmiljø.

Vi dyrker nysgerrighed og læring, og du vil opleve en arbejdsplads, hvor vi forventer – og giver plads til – at du selv tager ansvar og initiativ.

Om os
Du bliver en del af et fællesskab af ca. 30 dygtige, engagerede og hjælpsomme kolleger i enheden Forhandling og Vilkår. Stillingen er placeret i sektionen Centerfælles HR, hvor du vil have et tæt samarbejde med 12 dygtige kolleger, der understøtter Region Hovedstadens 7 koncerncentre og Region Hovedstadens Apotek med HR-administration. Vores opgaver vedrører individuelle ansættelsesforhold, som fx rekruttering, lønforhandling, personaleadministrative spørgsmål og ledelsesstøtte til håndtering af personalejuridiske sager.

Vi har fokus på at være en professionel HR-samarbejdspartner, og vi arbejder med fælles digitale løsninger, som fx digitale rekrutteringsprocesser og et nyt HR-lønforhandlingssystem.

Dit ansvarsområde og dine arbejdsopgaver
Du får en hverdag, hvor opgaverne varierer, og hvor der er en høj grad af selvstændighed. Din kerneopgave er at rådgive og vejlede ledere på vores koncerncentre og Region Hovedstadens Apotek til at håndtere personalejuridiske problemstillinger, samt at indgå i forhandlinger og sagsbehandling.

Mere præcist kommer dine opgaver f.eks. til at omfatte:

  • Personlig og telefonisk sparring, rådgivning og vejledning af ledelsen
  • Konkret sagsbehandling og forhandling med faglige organisationer i vanskelige personalesager og sager om især opsigelser.
  • Formidling og kommunikation om personalejuridiske forhold, herunder undervisning
  • Vejledning og fortolkning ift. overenskomster, aftaler og arbejdsretslig lovgivning
.
Du kommer eventuelt også til at bistå ved de årlige lokallønsforhandlinger for koncerncentrene. Her vejleder du dine kolleger og ledere i processen om bl.a. lønniveauer, løntekniske spørgsmål og står for de administrative opgaver, udveksling af lønforslag, deltager i forhandlingsmøder og udarbejder forhandlingsreferater og lønaftaler.

Der vil være mulighed for at få ansvar for håndtering af personalepolitikker og ledelsesbetjening.

Om dig - erfaring og viden
Som person forventer vi, at du:

  • er uddannet enten cand. jur, cand merc jur eller lignende, eller har en administrativ baggrund og solid erfaring med personalejura
  • højst sandsynligt har erfaring indenfor det offentlige med at rådgive ledere i alle facetter af personalejuraen – herunder i personalesager, arbejdstid, sygefravær og lønforhandlinger
  • har erfaring med offentlige overenskomster/aftaler og har stor interesse for ansættelsesretten
  • har lyst til og/eller erfaring med at undervise, yde databaseret rådgivning og arbejde med digitale løsninger
  • har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation og er vant til at forhandle med tillidsrepræsentanter og faglige organisationer
  • er en teamspiller, der gerne løber med bolden og følger opgaverne helt til dørs
  • kommunikerer klart og kan lide at være i dialog med ledere, kolleger og andre samarbejdspartnere som faglige organisationer m.v.
Det her får du med sikkerhed hos os
Et meningsfuldt arbejde og mulighed for at være medskaber af fremtidens sundhedsvæsen.

Vi er engagerede i samarbejdet med både interne og eksterne samarbejdspartnere og vægter sparring højt. Vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø, hvor der er plads til faglig og personlig udvikling, og hvor vi hjælper hinanden på tværs. Vi har et godt sammenhold og en uformel omgangstone, og humor er en vigtig del af vores hverdag, også når vi har travlt. Vi er også glade for at spise frokost sammen og vi har fælles morgenmad.

Vi lægger vægt på en god balance mellem arbejdsliv og privatliv. Fleksibilitet er noget vi bevidst fokuserer på. Vi har fleksibel arbejdstid, og du har mulighed for hjemmearbejde et par gange om ugen.

Tillid, Åbenhed, Helhedssyn og Professionalisme er Region Hovedstadens værdier, som afspejler sig i vores daglige arbejde og beslutninger.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Isabel Bjørg Carlander på telefon 23 98 16 91 eller mail:isabel.bjoerg.carlander@regionh.dk

Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår er med udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer.

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling, men vi hører gerne fra alle interesserede.

Arbejdsstedet er Gentofte Hospital, Gentofte Hospitalsvej 4C.

Ansøgningsprocedure
Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis senest tirsdag den 5. december 2023.

Vi afholder 1. samtale torsdag den 7. december og eventuelt 2. samtale mandag den 11. december.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning gennem vores online rekrutteringssystem.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

HR og Uddannelse, Kildegårdsvej , 2900 Hellerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5942693

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet