Sektionschefer til løn- og personaleadministration i Center for HR og Uddannelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for god personaleledelse, udvikling og optimering? Er du samtidig erfaren inden for løn- og personaleområdet - så har du muligheden for at blive en af vores nye sektionschefer.

Du kan bl.a. være med til at videreudvikle Center for HR og Uddannelse i Region Hovedstaden og være en del af en aktiv chefgruppe, hvor vi sammen sætter retning og driver et af Danmarks største HR- og Uddannelsescentre.

Vi skal have sat et nyt lederhold i HR-Service med nye chefer for de tre Løn- og Personalesektioner. Vi søger flere sektionschefer grundet en pensionering og en intern organisationsændring, hvor der er skabt plads til mere nærværende ledelse.

Om stillingen
HR-Service er en enhed i Center for HR og Uddannelse, der består af fire sektioner med tilsammen 100 medarbejdere med hver deres sektionschef. De tre sektioner varetager løn- og personaleadministrative opgaver for regionens hospitaler, virksomheder og centre. Den fjerde sektion sørger for korrekt afstemning og controlling af løn- og personaleproduktionen samt indhentelse af refusioner.

Vi udbetaler fx løn til ca. 45.000 ansatte, udarbejder ca. 15.000 ansættelsesbreve årligt og håndterer ca. 2.000 barsler årligt.

Du vil blive sektionschef for en af de tre Løn og Personalesektioner. I hver sektion er der ca. 25 medarbejdere, der er fordelt i 2 teams og hvert team har en teamkoordinator. Du vil desuden indgå i et tæt samarbejde med enhedschefen, de øvrige sektionschefer og teamkoordinatorerne.

Ledergruppens fornemmeste opgaver er bl.a.:

  • sikre stabil drift af regionens løn- og personaleadministration
  • have fokus på og understøtte kontinuerlig udvikling af processer, arbejdsgange og digitale løsninger
  • prioritere og have modet til at afprøve nye veje
  • udøve god og nærværende personaleledelse
  • skabe rammerne for et godt arbejdsmiljø og høj medarbejdertrivsel
  • arbejde med teamudvikling i samarbejde med teamkoordinatorerne
  • vedligeholde og styrke samarbejdet med hospitaler, virksomheder og centre
Medarbejderne i HR Service er dygtige og servicemindede, og vi har i flere år arbejdet systematisk med digitalisering, effektivisering samt team- og kompetenceudvikling.

Om dig
Vi forventer, at du har ledelseserfaring og sandsynligvis også erfaring med løn- og personaleområdet, meget gerne fra en større offentlig virksomhed.

Du skal forstå din forretning og de præmisser, som gives i en stor kompleks organisation som Region Hovedstaden. Det forventes, at HR-Service proaktivt indgår i samarbejdsrelationer og bruger dem aktivt til i fællesskab, at finde de bedste løsninger for den samlede organisation. Du skal samtidig være med til at sikre, at HR Service understøtter og hjælper hospitaler, virksomheder og centre i en travl hverdag.

Derudover skal du have en god forståelse for komplekse processer samt et godt overblik, og kan sætte retning, motivere og drive forandringsprocesser. Din ledelsesstil er åben, troværdig og tillidsskabende og du er en stærk, involverende og synlig formidler, god til at sætte forståelige mål og er optaget af at balancere sikker og stabil drift med udvikling, digitalisering og nye tiltag.

På det personlige plan er du en teamplayer, robust med et stort drive, med lyst til at lære nyt og lære fra dig.

Det her får du med sikkerhed af os

Du bliver en del af en enhed med mange dygtige og engagerede kolleger, som brænder for at servicere medarbejdere og ledere i regionen. Vi sætter pris på, at samarbejdet både internt og eksternt præges af en uformel omgangstone og et godt kollegaskab. Derudover vil du få:

  • Et udfordrende og spændende job med en bred kontaktflade i hele regionen
  • Tværfagligt samarbejde omkring mange forskelligartede opgaver
  • Et meningsfuldt arbejde med fokus på at skabe gode og professionelle rammer for regionens ansatte
  • Godt kollegaskab med både lederkollegaer, medarbejdere og samarbejdspartnere
Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Carsten Søderstrøm på telefon 4016 3043 eller carsten.soederstroem.01@regionh.dk. Du kan også kontakte sektionschef Jill Duff på telefon 5182 6171 eller jill.susan.duff@regionh.dk.

Om Center for HR og Uddannelse
Center for HR og Uddannelse er en del af Danmarks største sundhedsorganisation med 45.000 ansatte, fordelt på hospitaler, virksomheder og koncerncentre. Vi leverer uddannelse og kompetenceudvikling, ledelses- og organisationsudvikling, og vi yder rådgivning og service inden for løn, personalejura, personalepolitik og arbejdsmiljø.

Vi er i et tæt partnerskab med hospitaler, virksomheder og centre i gang med at videreudvikle og styrke Center for HR og Uddannelses strategiske rolle og position i regionen.

Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold fastlægges efter Danske Regioners ’Aftale for Chefer’.
Arbejdsstedet er Center for HR og Uddannelse, Gentofte Hospital, Gentofte Hospitalsvej 3A, 2900 Hellerup.
Vi ønsker så vidt muligt stillingen besat pr. 1. april 2024.

Ansøgning
Send din ansøgning og CV via link i annoncen senest 29. januar 2024.

Vi forventer at afholde 1. samtalerunde onsdag den 7. februar og 2. samtale fredag den 16. februar.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

HR og Uddannelse, Kildegårdsvej , 2900 Hellerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973057

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet