Vi mangler dig, som gerne vil arbejde med patientsikkerhed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Herlev og Gentofte Hospital søger en ambitiøs risikomanager, der brænder for at styrke hospitalets arbejde med utilsigtede hændelser og proaktivt patientsikkerhedsarbejde.

Herlev og Gentofte Hospital er et af landets største akuthospitaler. Vi har en ambition om, at såvel patienter, pårørende som medarbejdere skal opleve, at de er godt behandlet.
Du vil blive en del af hospitalets risikomanagerteam, som består af tre risikomanagere, der i fællesskab bistår hospitalet i patientsikkerhedsarbejdet. Vi arbejder proaktivt og har sat os for at gøre meget mere af det. Du får stor indflydelse på egne arbejdsopgaver. Vi lægger vægt på engagement, tværfaglighed og kvalitet i opgaveløsningen og sørger for, at du får oplæring i patientsikkerhedsarbejdet - alt efter dit behov.

Dine arbejdsopgaver
Som risikomanager skal du sammen med dine kollegaer understøtte patientsikkerhedsarbejdet, udvikling af læringskultur og videndeling – alt sammen for at forebygge utilsigtede hændelser i behandling, pleje af patienterne og i overgangene.
Risikomanagerteamets hovedopgave er at facilitere og støtte afdelingerne i at implementere forbedringstiltag. Du vil komme til at arbejde datadrevet og bidrage til udviklingen af hospitalets tværgående arbejde med patientsikkerhed. De daglige opgaver er både drifts- og udviklingsopgaver.
Som risikomanager er du en støtte til afdelingerne og arbejder tæt sammen med afdelingsledelser og patientsikkerhedskoordinatorer. Derudover har vi tæt samarbejde med hospitalets direktion, de øvrige hospitaler, primærsektoren og Center for Sundhed.

Opgaverne er fx

  • opfølgning på konkrete utilsigtede hændelser
  • samarbejde med afdelingerne ved indsatser til forbedring af patientsikkerheden – både i den enkelte afdeling og for hele hospitalet
  • facilitering af analysearbejde, som udspringer af rapporterede utilsigtede hændelser
  • tovholder og deltager ved tilsynsbesøg fra Styrelsen for Patientsikkerhed
  • drift og udvikling af hospitalets netværk for patientsikkerhedskoordinatorer
  • deltagelse i arbejdsgrupper og netværk, herunder hospitalets genetablerede Kvalitetsråd og det regionale netværk af risikomanagere
Dine kvalifikationer
Vi forestiller os, at du kan sætte hak ved flere af nedenstående

  • en sundhedsfaglig baggrund med relevant videreuddannelse på master- eller kandidatniveau
  • erfaring med at arbejde på et hospital
  • erfaring med at arbejde med patientsikkerhed fx gennem rollen som patientsikkerhedskoordinator eller risikomanager, herunder erfaring med at vurdere hændelser ift. konsekvens og opfølgning
  • erfaring med forbedrings- og implementeringsarbejde
  • har erfaring med eller lyst til at arbejde med data og ledelsesbetjening, herunder sagsfremstillinger
For at trives i jobbet er det vigtigt, at du

  • er en teamplayer, som trives med skiftende samarbejdspartnere og kontakter
  • er en dygtig facilitator med organisatorisk tæft, der evner at skabe fælles løsninger på tværs af fagligheder og sektorer
  • har evne til at samarbejde inden for et område, der kræver indføling, tillid og fortrolighed
  • arbejder struktureret, resultatorienteret og har stærke koordinerings- og planlægningsevner
  • kan tænke analytisk og overholde deadlines
  • er en god formidler både på skrift og i tale
Om os
Herlev og Gentofte Hospital er et af Danmarks største akuthospitaler og et af de nationale kræftcentre. Hospitalet har mange forskellige specialer, højtspecialiserede funktioner og forskning på internationalt niveau. Vi er ca. 6.300 medarbejdere med et årligt budget på ca. 4,9 mia. kr.
Du vil blive ansat i Enhed for Kvalitet, som er en del af staben Klinisk Kvalitet og Patientforløb. I enheden arbejder vi generelt med kvalitets- og forbedringsopgaver, projekter, patienttilfredshed, brugerinddragelse og det tværsektorielle samarbejde. Enheden har en vigtig rolle i at hjælpe afdelingerne med at arbejde med og implementere forbedringer.

Vi er 12 medarbejdere med stor faglig bredde (antropolog, djøf’ere, sygeplejersker, magistre og en organisationspsykolog). Vi arbejder tæt sammen med stabens anden enhed, Enhed for Sundhedsplatformen og Digitalisering.

Arbejdstid, vilkår og ansøgningsfrist
Stillingen er på fuld tid med opstart den 1. februar 2024 eller tidligere. Vi har kontorer på Gentofte Hospital, Gentofte Hospitalsvej 1, 2900 Hellerup. Der vil jævnligt være møder på Herlev Hospital.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning og CV senest søndag den 10. december 2023. Vi holder ansættelsessamtaler torsdag den 14. december og fredag den 15. december. Mandag den 18. december holdes 2. samtaler.

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Enhedschef for Kvalitet, Hanne Nørby på telefon 20 33 61 38.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Gentofte Hospital, Gentofte Hospitalsvej, 2900 Hellerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5941452

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet