Vikariat som Visitator i Myndighedsafdelingen - Grib chancen for at gøre en forskel hos os!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vild med myndighedsområdet eller står på spring for at prøve kræfter med visitation, så har vi her i Myndighedsafdelingen i Gentofte Kommune fået et ledigt vikariat som visitator i 8 måneder, og vi står klar til at modtage din ansøgning.

Du er uddannet sygeplejerske, fysio- eller ergoterapeut. Du kan have erfaring fra Myndighed eller fra primærsektoren – det vigtigste for os er, at du er nysgerrig på området.

Om stillingen

Dine arbejdsopgaver kan veksle imellem hjemmebesøg hos borgerne, samarbejdsmøder med hjemmeplejen eller andre afdelinger i Kommunen samt administrative opgaver, hvor du fx pr telefon vejleder borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Du er selvtilrettelæggende og planlægger selv dine opgaver i samarbejde med teamet.

Visitationsteamet har i hele 2024 været i gang med en proces for at skabe mere effektive arbejdsgange og dermed også hurtigere sagsbehandling på området. Det betyder, at vi har fokus på at fjerne bøvl eller processer, som ikke skaber værdi for hverken borgerne eller os. Vi er I den forbindelse også lavet en organisationsændring med en opdeling i to teams.

Hvor du vil blive tilknyttet, afhænger af hvad du har med i din faglige rygsæk.

I visitationen er vi 15 visitatorer og 1 fagkoordinator, som arbejder tæt sammen med hjælpemiddelterapeuter, udskrivningskoordinatorer, hjemmeplejen, hverdagsrehabiliteringsteam, m.fl.

Vi er med til at passe Myndighedstelefonen i vores åbningstid, typisk mellem kl. 8 og 11.

Vi arbejder efter Fællessprog III metoden og har Nexus som omsorgssystem.

Hvad kan vi tilbyde dig

  • Et spændende og udfordrende job i et team med fokus på høj faglighed, effektivitet, kvalitet, arbejdsglæde og løbende udvikling
  • En anerkendende kultur med respekt for hinandens forskelligheder
  • Mulighed for faglig sparring i hverdagen
  • Sidemandsoplæring og mentorordning indtil du er fortrolig med arbejdsopgaverne
  • Et tæt og tværfagligt samarbejde med øvrige teams og enheder i organisationen
  • Et kollegialt fællesskab og et godt sammenhold, der bygger på respekt, humor og gensidig tillid til hinanden
  • En røgfri arbejdsplads

Vores forestilling om dig

Vi forventer, at du er uddannet sygeplejerske, fysio- eller ergoterapeut. Du har lyst til at arbejde med myndighedsområdet og brænder for at gøre en forskel for borgerne. Du skal have mod på at lave individuelle vurderinger og visitere efter gældende lovgivning. Har du kendskab til følgende områder, er det en klar fordel, ellers beskriv hvordan du lærer og sætter dig ind i nyt stof:

  • Visitation til personlig og praktisk hjælp, madservice og indkøbsordning
  • Visitation til træning i hverdagsaktiviteter efter SEL §83a
  • Visitation til dagcenter og daghjem
  • Ansættelse af selvudpegede hjælpere efter SEL § 94
  • Visitationen til Kontakt Tilskudsordninger efter SEL § 95
  • Visitation til plejebolig og ældrebolig
  • Specialundervisning for voksne

Derudover lægger vi vægt på at:

  • Du har erfaring med myndighed i forhold til visitering af hjemmehjælp, er ikke et krav, men bestemt en fordel
  • Du er fleksibel i forhold til at indgå i afdelingens forskellige opgaveområder
  • Du er god til at kommunikere så borgerne oplever sig mødt og set
  • Du har gode samarbejdsevner og er stærk i kommunikation såvel mundtlig som skriftlig, da vi lægger vægt på, at afgørelserne lever op til juridiske krav og samtidig formidles i et sprog, som borgerne kan forstå
  • Du værdsætter at arbejde i et team, hvor du bidrager positivt og engageret til vores fælles arbejdsmiljø
  • Du arbejder selvstændigt og struktureret og er god til at overskue opgaver og tidsfrister
  • Du har en stærk faglighed, så du kan træffe selvstændige fagligt begrundede afgørelser
  • Du er nysgerrig af natur og åben over for at sætte dig ind i ny viden og lovgivning samt omstille dig til nye forhold
  • Du kan arbejde ud fra et rehabiliterende perspektiv
  • Du er nysgerrig på de faglige aspekter og søger assistance hos dine kollegaer
  • Du arbejder ubesværet i Office pakken
  • Du har kendskab til FS3 metoden
  • Du har kørekort og kan cykle på kortere afstande (op til et par km)

Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og med principper for Ny Løn.

I Gentofte Kommune er der en generel politik om, at der indenfor Social og Sundhedsområdet skal indhentes straffe- og børneattest.

Vikariatet er til besættelse den 1. november 2024 og 8 måneder frem.

Stillingen er som udgangspunkt 37 timer.

Ansættelsessamtaler: tirsdag den 24. september 2024 mellem 8.30 og 15.30.

Vil du vide mere?

Bliver du motiveret af ovenstående og har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at ringe til:

Lotte Bøglund, Leder for Rehabilitering og Støtte, på tlf.: 4018 4129 eller på mail til lsbg@gentofte.dk.

Kirstine Böcher, fagkoordinator, på tlf.: 3998 6558 eller på mail: kbb@gentofte.dk.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Gentofte Kommune, Bernstorffsvej, 2920 Charlottenlund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6107208

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet