Visitator

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vores visitatorkollega har fået en drømmestilling andet sted i Myndighed.

Derfor søger vi dig, som har en drøm om at være visitator i et velfungerende og udviklingsorienteret visitationsteam.

Du er uddannet sygeplejerske, fysio- eller ergoterapeut, og du kan have erfaring fra området, eller du har erfaring fra primærsektoren – det vigtigste for os er, at du er nysgerrig på området.

Om stillingen

Dine arbejdsopgaver vil veksle imellem hjemmebesøg hos borgerne, samarbejdsmøder med hjemmeplejen og administrativt arbejde, hvor du fx pr telefon vejleder borgere, pårørende og samarbejdspartnere. Du er selvtilrettelæggende og planlægger selv dine opgaver i samarbejde med teamet. Vi er i teamet i gang med en proces for at skabe mere effektive arbejdsgange og dermed også hurtigere sagsbehandling på området. Det betyder, at vi har fokus på at fjerne bøvl eller processer, som ikke skaber værdi for hverken borgerne eller os. Du bliver en del af vores nye måde at arbejde på og får indflydelse på, hvordan vores myndighed skal arbejde fremover. Én gang om ugen arbejder vi ude i de lokale hjemmeplejegrupper.

Hvad kan vi tilbyde dig

  • Et spændende og udfordrende job i et team med fokus på høj faglighed, effektivitet, kvalitet, arbejdsglæde og løbende udvikling
  • En anerkendende kultur med respekt for hinandens forskelligheder
  • Mulighed for faglig sparring i hverdagen
  • Sidemandsoplæring og mentorordning indtil du er fortrolig med arbejdsopgaverne
  • Et tæt og tværfagligt samarbejde med øvrige teams og enheder i organisationen
  • Et kollegialt fællesskab og et godt sammenhold, der bygger på respekt, humor og gensidig tillid til hinanden
  • En røgfri arbejdsplads-

Vores forestilling om dig

Vi forventer, at du er uddannet sygeplejerske, fysio- eller ergoterapeut. Du har lyst til at arbejde med myndighedsområdet og brænder for at gøre en forskel for borgerne. Du skal have mod på at lave individuelle vurderinger og visitere efter gældende lovgivning. Har du kendskab til følgende områder, er det en klar fordel, ellers beskriv hvordan du lærer og sætter dig ind i nyt stof:

  • Visitation til personlig og praktisk hjælp, madservice og indkøbsordning
  • Visitation til træning i hverdagsaktiviteter efter §83a
  • Visitation til dagcenter og daghjem
  • Ansættelse af selvudpegede hjælpere
  • Visitationen til kontakt tilskudsordninger efter §95
  • Visitation til plejebolig og ældrebolig
  • Specialundervisning for voksne

Derudover lægger vi vægt på at

  • Du har erfaring med myndighed i forhold til visitering af hjemmehjælp, er ikke et krav, men bestemt en fordel
  • Du er fleksibel i forhold til at indgå i afdelingens forskellige opgaveområder
  • Du mestrer at kommunikere, så borgerne oplever sig mødt - også i pressede situationer
  • Du har gode samarbejdsevner og er stærk i kommunikation såvel mundtlig som skriftlig, da vi lægger vægt på, at afgørelserne lever op til juridiske krav og samtidig formidles i et sprog, som borgerne kan forstå
  • Du værdsætter at arbejde i et team, hvor du bidrager positivt og engageret til vores fælles arbejdsmiljø
  • Du arbejder selvstændigt og struktureret og er god til at overskue opgaver og tidsfrister
  • Du har en stærk faglighed, så du kan træffe selvstændige fagligt begrundede afgørelser
  • Du er nysgerrig af natur og åben over for at sætte dig ind i ny viden og lovgivning samt omstille dig til nye forhold
  • Du kan arbejde ud fra et rehabiliterende perspektiv
  • Du er nysgerrig på de faglige aspekter og søger assistance hos dine kollegaer
  • Du arbejder ubesværet i Office pakken
  • Du har kendskab til FS3 metoden
  • Du har kørekort og kan cykle på kortere afstande (op til et par km)

Det praktiske

I rehabilitering og støtte, visitationen er vi 15 visitatorer og 1 fagkoordinator, som arbejder tæt sammen med hjælpemiddelterapeuter, udskrivningskoordinatorer, hjemmeplejen, hverdagsrehabiliteringsteam, m.fl.

Vi anvender Fællessprog III og Nexus.

Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og med principper for Ny Løn.

I Gentofte Kommune er der en generel politik om, at der indenfor Social og Sundhedsområdet skal indhentes straffeattest.

Stillingen er til besættelse fra den 01.05.2024 eller snarest muligt.

Stillingen er som udgangspunkt 37 timer, men vi tilstræber at imødekomme dit ønske om evt. andet timeantal.

Ansættelsessamtaler finder sted den 19.03.2024.

Vil du vide mere?

Bliver du motiveret af ovenstående og har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at ringe til Leder for Rehabilitering og Støtte, visitationen: Helene Stoltz på tlf.: 2489 7329 eller send mail til hasl@gentofte.dk.

Eller fagkoordinator Lotte Bøglund på telefon 39986654 eller send mail til lsbg@gentofte.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gentofte Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Gentofte Kommune, Bernstorffsvej, 2920 Charlottenlund

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6003443

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet